Recenzia Sword Art Online (anime)

7. června 2016 v 18:32 | Cilka |  Recenzie
Dá sa povedať... Nečakaná recenzia! Áno, presne tak. Neviem, koľko z vás to tušilo, ale viac krát som sa zmieňovala, že mi anime vôbec nešmakuje a urputne som ho odsudzovala. Bolo to z jednoduchého dôvodu, dôvodu, za ktorý mohli ostatní fanúšikovia anime, tzv. otaku idioti... Ktorí robia z anime senzáciu gigantických rozmerov, sú maximálne posadnutí a chce sa mi grcať z ich rečí. Inak cháp, sú to extrémni nadšenci ktorí nepoznajú hranice. Znechucovali mi anime, robia mu blbú povesť. Skôr to bude tým, že si myslia, akí sú výnimoční, keď sa dívajú na anime, akí sú iní. Bullshit. Nemám týchto ľudí rada a vďaka nim (a aj svojej zakomplexovanosti) som prišla o určite veľkú čiastku skvelých anime.
Nakoniec som to ale prekusla.
Veľa normálnych ľudí mi anime doporučovalo, no ja som ich rady nevypočula. Až do stávky, ktorú som uzatvorila s kamarátkou. Mojou úlohou bolo pozrieť si jedno anime a ona si mala na oplátku pozrieť seriál, ktorý som jej odporúčala. Nečakane ma anime chytilo už pri prvom dieli, ale o tomto anime sa dnes baviť nejdem. Priateľ, keďže videl, že už anime začínam pozerať povedal, aby som sa na toto aktuálne anime vykašľala a pozrela si iné. Pristúpila som a jednoznačne neľutujem.
Done, prológ dokončený!

---
Anime si môžete pozrieť na tejto stránke: kazekage.cz Sword Art Online
Počet častí: 25
Rok vzniku: 2009
Trailer
(je po ang. ale link na pozeranie som vám dala na dabovanú japončinu s cz tit, je to tak omnoho lepšie)
Oplatí sa pozrieť

---

O čom anime je?
Píše sa rok 2022 a všetci hráči z celého sveta (alebo skôr Japonska) netrpezlivo čakajú na vydanie novej hry s názvom Sword Art online! (mmorpg, teda online hra)Hra funguje na princípe virtuálnej reality, čiže sa do hry prenesiete prostredníctvom svojej mysle nasadením helmy NerveGear.
Celé anime sa sústreďuje okolo Kirita, jedného z 1000 beta testerov. (to znamená, že si mohol skúsiť hru ešte pred finálnym vydaním)
Počas hry zistia, že sa z nej nedá odhlásiť, čo znamená veľký problém. V hre si NerveGear z hlavy nedokážu zosadiť. Nastáva chaos, ľudia sú zmätení. Žeby bug?
Tvorca hry ich po tomto desivom zistení všetkých presunie do jednej oblasti a prihovorí sa im.
V hre nie je tlačítko log outu schválne, všetkých ich v hre uväznil. Jediný spôsob, ako hru pokoriť je dosiahnúť všetkých 100 úrovní a poraziť finálneho bosa. Nikto z reálneho sveta im NerveGear z hlavy nemôže zosadiť, pretože by ich to okamžite zabilo. Ak hráči zomrú v hre, zomrú aj v reálnom svete.
Začína doslovný boj o skutočný život.
---
Môj názor
Tákže, začíname. Už len tento dej ma veľmi zaujal, hlavne kvôli tématike, ktorá sa točí okolo hier.
Príbeh ma okamžite upútal. Prišiel mi originálny, nič také som predtým nevidela. Postavy som si rýchlo obľúbila, anime začína od prvého dielu, cháp tak, že sa od prvého dielu dejú zaujímavé veci, čo nebýva všade. Boje sú prevedené perfektne, epicky a veľa krát mi vyvolali zimomriavky. Anime vo mne nechalo neuveriteľné emócie, ktoré som hádam nikdy pri žiadnom filme nezažila. Cítila som s postavami, všetko bolo tak reálne, konverzácie a všetky situácie. Veľa krát som sa nasmiala, veľa krát naplakala, veľa krát usmievala. Obrovská poklona zvukárovi, hudba sa do daných situácií hodila mimoriadne dokonale a aj vďaka nej som dej preciťovala. Geniálne anime, prešperkovaný dej. Jediná vec, ktorá mi vadila bol možno japonský dabing, ale to iba kvôli nezvyku ich reči a vzdychov, ktoré zneli, ehm... Zvláštne.
Naozaj nemám čo vytknúť, anime bolo primerane dlhé, výborne zakončené. Odceňujem schopnosť pohltiť do deja tak, že som zabudla na všetky problémy a vnímala som iba dej a život postáv. Postavy sú originálne, milé, svojské. Ku koncu anime vygraduje do takého momentu, že sa len neveriacky pozerám. Padla mi sánka, skrátka, tu nie je čo vytknúť. Možno je môj názor taký kvôli tomu, že je to moje prvé dopozerané anime, ale jednoznačne doporučujem. Doporučujem tisíc krát, toto sa oplatí vidieť. Som vďačná, že som toto anime mohla vidieť a určite mi bude v hlave znieť dlhšiu dobu. A taktiež som rada, že som tomu dala šancu, inak by som prišla o veľký kus umenia. Možno si vravíte, ako dokonale preháňam, no sami pochopíte, ak uvidíte. Kam sa hrabú filmy?
Sword Art Online obsahuje kopec zvratov, nečakaných aj tých čakaných, ale prvá skupinka prevažuje viac. A ak ste hráčkou (hráčom) mmorpg, jednoznačne sa v tomto anime nájdete.
---
Ku koncu chcem ešte poprosiť o kus pochopenia, je to moja prvá recenzia anime. Neviem ešte, čo všetko brať do úvahy a určite mi kopec vecí vypadlo. Ja sa polepším, sľubujem!